Faceți căutări pe acest blog

vineri, 20 august 2010

Mai multa siguranta!

Un grup american de asigurări a înaintat o cerere oficială către Agenţia Americană pentru Securitatea Rutieră, prin care motocicletele să fie dotate standard cu sistemul ABS.




În domeniul auto, prezenţa ABS-ului pe maşinile noi este deja o necesitate, iar, în curând, sistemul de control al stabilităţii ESP va fi standard, cel puţin în Europa. În schimb, siguranţa activă în domeniul moto nu era o prioritate până acum.



În America, însă, lucrurile sunt pe cale să se schimbe. După ce în ultimii doi ani au fost înregistrate peste 5.000 de accidente fatale între motociclişti, grupul Insurance Institute for Highway Safety (care reuneşte un număr important de companii de asigurare în domeniul auto) a înaintat o cerere oficială către National Highway Traffic Safety Administration (Agenţia Naţională pentru Securitatea Traficului Rutier) prin care cere instituirea obligativităţii echipării motocicletelor noi cu sistemul ABS.



În sprijinul cererii, grupul a prezentat studii, din care reiese că prezenţa sistemului ABS pe motociclete ar fi redus numărul de morţi cu cel puţin o treime. În condiţiile în care mersul pe motocicletă este considerat mult mai periculos decât mersul cu maşina.



Până acum, producătorii din industria moto s-au arătat sceptici în ce priveşte introducerea în standard a sistemului ABS, pe motivul unei creşteri medii a preţurilor motocicletelor de 1.000 USD. În plus, organizaţia American Motorcyclist Association sprijină ideea că folosirea ABS-ului devine chiar periculoasă în unele situaţii, cum ar fi mersul pe drumuri cu nisip sau pietriş.



Principala deosebire faţă de sistemele ABS de la maşini este, în cazul motocicletelor, funcţionarea independentă a frânelor faţă / spate. Sistemul evaluează viteza de rotaţie a roţii şi aplică presiunea de frânare în mod diferenţiat, tocmai pentru a evita blocarea roţilor. Însă, în anumite situaţii din off-road, motociclistul are nevoie de blocarea roţii, iar sistemul ABS împiedică acest lucru.



Pe lângă asta, mulţi motociclişti declară că nu au încredere în funcţionarea sistemului ABS, preferând să fie ei "stăpânp pe situaţie" în cazul unor frânări bruşte. În contradicţie, studiul institutului de asigurări afirmă că motocicliştii care aveau motocicletele dotate cu ABS au avut cu 22% mai puţine plângeri de accidente comparativ cu aceia care aveau acelaşi model, dar fără ABS.



Dacă studiile prezentate sunt de natură să convingă Agenţia Naţională pentru Siguranţa Rutieră în America, nu ştim, dar urmează să vedem în cursul următoarelor luni, când se preconizează că agenţiile guvernamentale vor lua în calcul această propunere. Actualmente, aproape toate modelele propuse de producătorii moto oferă şi versiuni cu ABS, iar mulţi dintre cumpărători optează pentru aceste versiuni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu